ققنوس

روز نوشتهای حقوقی و فرهنگی

ققنوس

روز نوشتهای حقوقی و فرهنگی

زنان با تحصیلات پایین کمتر طلاق می‌گیرند

زنان با تحصیلات پایین کمتر طلاق می‌گیرند

بررسی وضعیت کلی طلاق در کشور از سال 85 تا به امروز حاکی است که زنان بی سواد و کم سواد سازگاری بیشتری در امر ازدواج داشته، کمتر طلاق می گیرند و تنها 2/5 درصد طلاق ها متعلق به زوج های بی سواد و کم سواد است.


به گزارش برنا و بر اساس گزارش سیمای جوانان ایران که از سوی سازمان ملی جوانان ارائه شده است، مردان بی سواد و کم سواد نیز کمتر از افراد تحصیل‌کرده به امر طلاق مبادرت می کنند و در مجموع در کل کشور تنها 2/5 درصد طلاق ها متعلق به زوج های بی سواد و کم سواد است.


معیار بررسی صورت گرفته در این خصوص بی سوادی و با سوادی مردان و زنان جوان مطلقه بوده که در مجموع مشخص می کند، 78 در صد طلاق ها در میان طبقات تحصیل‌کرده و با سواد به‌وقوع می پیوندد.


در این تحقیق همچنین در خصوص میزان کل جوانان مجرد کشور و بر اساس ارزیابی های رسمی مشخص شده تنها 2/6 درصد جوانان مجرد بی سواد بوده و ما بقی تحصیل‌کرده و یا با سواد بوده اند.


بنا بر اعلام آمارهای رسمی بیشترین تعداد جوانان مجرد کشور در محدوده سنی 15تا 29 سال قرار دارند. همچنین از سال 85 تا امروز نرخ رشد طلاق در میان خانواده های روستائی کشور از کاهش چشمگیری برخوردار بوده است.